Foutcode i10, vaatwasser piept/knippert 1x

Laatst bijgewerkt 10/01/2022 8:58

Probleem

  • Vaatwasser toont foutmelding i10, AL5, C1 of F1.
  • Afwasmachine piept éénmaal, of het waarschuwingslampje knippert één keer.
  • Er loopt geen water in het apparaat.
  • De vaatwasser start niet.
  • De vaatwasser beëindigt het programma niet.
  • Foutmelding I10 of I11 in het display.
  • LED pinkt 1x

Geldt voor

  • Vaatwasser

Oplossing

Foutmelding i10 duidt op een probleem met de watertoevoer.


  1. Controleer de watertoevoer.
    • Draai de kraan van de vaatwasser open.
    • Controleer of er voldoende water uit de kraan komt.

  2. Controleer of er meer dan één toestel in gebruik is dat water nodig heeft.
    Als er meer dan één apparaat aan staat en water gebruikt, dan kan hierdoor de waterdruk voor je vaatwasser te laag worden. Test de vaatwasser terwijl er geen ander water-consumerende toestellen actief zijn.

  3. Controleer de inlaatdruk
    Controleer of je een 10-liter emmer in 1 minuut, of een 5-liter emmer in 30 seconden via de kraan kan vullen. Als dit niet het geval is, dan is de waterdruk mogelijk te laag om de vaatwasser te gebruiken. Neem contact op met jouw waterleverancier.

  4. Controleer de toevoerdarm op mogelijke knikken of verdraaiingen
    Als de darm beschadigd is, moet het apparaat door een technieker geïnspecteerd en hersteld worden.

  5. Controleer of de filter in de toevoerdarm niet verstopt is
    De filter bevindt zich in de connector tussen de kraan en de aansluiting van de toevoerdarm. Sluit de kraan voordat de toevoerdarm verwijderd wordt. De inlaatfilter moet schoon en vrij van kalkaanslag zijn, raadpleeg de gebruikershandleiding voor gedetailleerde instructies over het verwijderen en reinigen van de filter. Ga naar onze webpagina "Service en support" en geef het modelnummer van jouw toestel in onder "Handleidingen & documenten".

  6. Controleer het afvoersysteem
    Check of de filters schoon zijn. In de gebruikershandleiding kan je meer informatie over reiniging en onderhoud vinden.
    Kijk ook na of de afvoerpijp zich op de juiste hoogte boven de vloer bevindt. Raadpleeg de installatie-instructies in de gebruikershandleiding of afzonderlijke installatiebrochure die met het apparaat meegeleverd is.

  7. Neem contact op met onze servicedienst.

    Wanneer de bovenstaande suggesties het probleem niet hebben opgelost, adviseren wij het bezoek van een technieker. Neem contact op met ons of boek zelf een servicebezoek online en kies daarbij de gewenste datum voor het bezoek.

Oorzaak

  • Wanneer de kraan dicht zit, kan de  vaatwasser foutmelding i10 weergeven op het display.
  • Wanneer er onvoldoende water uit de kraan komt, kan de foutmelding i10 verschijnen op het display.
Boek een technieker
Boek een technieker

Maak een afspraak met één van onze gekwalificeerde Zanussi techniekers en ontdek onze professionele service bij je thuis.

Wisselstukken en accessoires
Wisselstukken en accessoires

Vind originele wisselstukken voor jouw toestel in onze webshop en laat ze leveren tot aan je deur.